►
Vlastní značka
Vlastní značka No.7 britských lékáren Boots byla jednou z inspirací pro Nuance. Miloslav Kupček ji vyzkoušel na vlastní kůži.
Nová Nuance – tentokrát „Czech Made“
Značka dermokosmetiky Nuance už na trhu existuje přes pět let. Její nová řada obsahuje kyselinu hyaluronovou a s ní vývoj zdaleka nekončí, říká Miloslav Kupček, duchovní otec značky.
Jak se stala „hyalka“ součástí portfolia dermokosmetiky Nuance?
Vlastně hodně na popud ředitele Daniela Horáka, který je v kontaktu se společností Contipro. On ten název třeba většině lidí nic neřekne, ale tenhle český výrobce dokáže produkovat jednu z nejlepších kyselin hyaluronových na světě, ne-li tu vůbec nejlepší. Firma sídlí v Dolní Dobrouči a vede ji skvělý biochemik Vladimír Velebný. Její základy položil hned po změně poměrů v tehdejším Československu. První firmu spoluzakládal v roce 1990. A od konce devadesátých let začal nabízet hyaluronan ve farmaceutické kvalitě. V Contipru vymysleli speciální postup výroby a především způsob, jak kyselinu hyaluronovou štěpit. Vznikla tak řada různých derivátů s odlišnou účinností. To je absolutně unikátní.
O kyselině hyaluronové člověk často slýchá z reklam. Můžeš ji trochu představit?
Ano, je o ní slyšet hodně. A je to dáno tím, že dneska už nikdo nepochybuje o tom, že funguje. Je to historicky osvědčená látka, protože se zkoumá někdy od dvacátých let, takže je tu s námi už asi sto roků. Kyselina hyaluronová je sice jednoduchá, ale dokáže plnit řadu funkcí, krom jiného i regenerovat kůži. A to je vlastnost, pro kterou jsme si ji vybrali i my, když jsme uvažovali, jakým směrem se s dermokosmetikou Nuance budeme ubírat dál.
Ta se dosud prezentovala jako francouzská, díky spolupráci se společností Alban Muller, a teď tu přitom máme jako hlavního partnera českou firmu zpod Orlických hor…
To je fakt, ale my jsme si řekli, že je možná na čase opustit „La Magie de France“ jako to nejlepší z Francie a začít nabízet to vůbec nejlepší, co jde v daném segmentu vyrobit. Nová řada nejenže používá v Česku vyrobené suroviny, ale komplet se vyrábí u nás, je to celé „czech made“. Nechceme se zbytečně svazovat, protože ve finále nám jde o to, abychom pod hlavičkou Nuance nabízeli maximální kvalitu.
Pohled do výroby Contipro v Dolní Dobrouči v Orlických horách
A tak je na světě nová, modrá řada…
Nazvali jsme ji Hyaluron Active. Využíváme tu pět variant kyseliny hyaluronové. Většina firem používá jen jednu – vysokomolekulární. To je ta, která zůstává na pokožce, utvoří tam film, který zadržuje vodu, a tak povrchově hydratuje. Je to lepší než nic, ale kůži to nedává zdaleka všechno, co potřebuje. My máme koncept Active, protože se s našimi přípravky dostávají různé složky do různých struktur pokožky. Tam na sebe vážou vodu, tam ovlivňují tvorbu kolagenu a dělají spoustu jiné práce.
Proč tolik záleží na původu výchozí suroviny?
Protože když nemáš tak spolehlivého partnera jako my, kvalitu nezkontroluješ. Nějaká kyselina hyaluronová ti přijde, ale ty nemáš jak poznat, jaká vlastně přesně je. Někomu to může stačit, aby na etiketu výrobku napsal, že nějakou obsahuje, a neřešil při tom tolik cenu.
Ta je mimochodem jaká?
Je hodně drahá. S tou nejdražší se musí navíc nakládat opatrně, aby se nezničila a nenarušila strukturu základu. Takže naše výhoda je, že víme absolutně přesně, jakou kyselinu hyaluronovou máme, a když víme tohle, víme i, jak s ní zacházet, a víme, co přesně bude dělat v daných vrstvách pokožky. Na každou z používaných kyselin máme od Contipra testy.
Společnost Contipro začala vyrábět kyselinu hyaluronovou ve farmaceutické kvalitě koncem devadesátých let
Je to jen o té hyalce?
Leckdo to tak dělá, protože mu to marketingově stačí, ale my k tomu přistoupili komplexněji. Používáme navíc další aktivní přírodní látky, které účinek kyseliny hyaluronové podporují. Ve výsledku opět nabízíme komplexní řadu s maximálním efektem pro péči o pleť.
Jak ta nová řada tedy vypadá?
Pořád chceme, jak to deklarujeme od samého startu značky Nuance, aby šlo o portfolio, ve kterém se zákaznice dokážou snadno orientovat. Tohoto principu se držíme i teď a modrá řada má stejnou šíři jako ostatní. To znamená dva denní krémy – jeden na suchou, druhý na ostatní typy pleti –, noční krém, sérum a oční krém. Vlajková loď, to, čemu říkáme „hero product“, je tu opět sérum. Už na ně máme skvělé ohlasy od konečných spotřebitelek i od blogerek. My jsme věděli, že jde o kvalitní výrobek, ale je báječné si taky v praxi ověřit, že opravdu funguje tak, jak jsme si představovali.
Jak by se ten účinek celé řady dal popsat nejjednodušeji?
Máme v ní pět různých kyselin hyaluronových a k nim ještě sedm látek, které působí komplexně: vyživují, hydratují, vyplňují vrásky a zpomalují procesy stárnutí. Pleť dostane impuls k tvorbě kolagenu.
Kyselina hyaluronová je vlastně jako surovina obyčejný bílý prášek
Ty už na dermokosmetice Nuance pracuješ nějakých šest let. Baví tě to pořád?
Baví. Důležité tu je, že se pořád celá řada někam posouvá, že se vyvíjí. Pořád existuje perspektiva dalších zajímavých výrobků. To je jedna věc. A pak hraje roli ještě druhá. Pořád vlastně můžeme na Nuance pracovat bez omezení. Zadání si formulujeme sami, kvalitu, kterou zvolíme, nikdo nezpochybňuje. Nevím, kde jinde by mi tohle dopřáli. V jiné, běžné firmě by mi řekli, že chtějí něco s hyalkou, pak bychom našli nějakou, u které bychom museli najít kompromis mezi kvalitou a cenou, šoupli ji k základu a šup s tím na trh. U Maxe ale můžu použít pět druhů kyseliny, zvolit další aktivní látky a vytvořit něco jiného. Na vstupu je takový výrobek sice ve srovnání s konkurencí hodně drahý, ale protože jde o vlastní značku, tak na výstupu je cenově konkurenceschopný a lepší. A to je můj motor, a proto mě to pořád baví.
Když už jsi zmínil perspektivu, co tedy s Nuance dál? Můžeš o tom mluvit?
Určitě můžu prozradit, že už máme zreformulované původní řady Nuance. To je antiageingová řada a liftingová. Na trhu už jsou přes pět let, a protože tady jde vývoj dál, my se pořád chceme udržet na špici jak co do účinnosti, tak i šetrnosti k pleti. Seznam látek, které jsou v kosmetice nežádoucí, je čím dál delší. Nemusí jít o látky, u kterých jsou nežádoucí účinky potvrzené vědecky, ale zajímá nás i to, co za nežádoucí považují i laici. Ty věci se k nám dřív nebo později dostanou i ze světa. Takže když se dozvíme, že dejme tomu nějaká složka začíná být u veřejnosti ve Francii vnímaná záporně, vyřadíme ji. Proto jsme třeba sáhli k dílčím změnám u řady Caviar and Pearl. Mezi novinkami bych zmínil i to, že „launchujeme“ řadu pro vysloveně mladou pleť pro klientky od dvaceti do třiceti.
Contipro nabízí odběratelům testování ve vlastní certifikované laboratoři
Jak se vyvíjel globální trh s dermokosmetikou během covidu?
Samozřejmě ho koronakrize zpomalila. A přibrzdila i proces vývoje a výroby. Nás se dotklo, že továrny i laboratoře byly ve Francii jeden čas úplně uzavřené, a pak přišly omezené směny. Se situací se pochopitelně líp vyrovnaly firmy orientované na online. A v globálu tenhle útlum ještě dlouho znát bude.
I když to byl podivný rok, dokázali jsme expandovat na jiné trhy. Znamená to něco i pro Nuance?
Znamená. Právě teď (březen 2021 – pozn. red.) jednáme o vstupu na rumunský trh, čímž by významně vzrostl náš prodejní potenciál. Pro rumunské lékárny není kosmetika vůbec nová kategorie, hodně se na ni zaměřovali, takže ji „umí“. A jestli díky tomu začneme prodávat víc, příznivě se to odrazí v cenách. Příznivější podmínky budeme moci vyjednat už při nákupu surovin a obalů. A jestliže vzroste obrat Nuance, rozšíří to možnosti v jejím dalším rozvoji. Při takovém objemu už nám bude stát za to vyrábět i to, co se doteď nevyplatilo.
Michal Petrov
Foto: Michal Petrov, Contipro, Dr.Max
Pomněnkově modrá – nová řada dermokosmetiky Nuance na jednom z našich vizuálů