Sociální sítě Když nás prodávají druzí O tom, proč je důležité být aktivní na sociálních sítích, jsme už v Max Magazínu psali, a proto se teď od teorie můžeme přesunout k praxi a ukázat si, jak fungují takové Instagram stories. Uživatelé Instagramu mají možnost sledovat i natáčet vlastní příběhy nebo třeba koláže z fotografií a pak je uveřejnit jako tzv. Insta Stories. Ty „na zdi“ Instagramu vydrží 24 hodin, pak zmizí. Pokud ve svém příběhu dá autor odkaz na jakýkoli další instagramový účet, majitel jeho profilu hned dostane zprávu, že ho někdo označil. A přesně tohle je funkce, která se postará o to, aby zákazníci upozornili na určitý produkt, akci nebo třeba e-Shop, a pokud označí náš účet, okamžitě se o tom dozvíme. Stories se potom šíří na Instagramu a dělají reklamu zdarma. Dlužno ovšem dodat, že často dochází i k označení firmy, produktu, služby, se kterými zákazníci spokojení nejsou a negativní reklama se potom šíří stejně rychle a efektivně. Všechno má svou stinnou stránku, na sociálních sítích obzvlášť. Naštěstí se v případě našich lékáren v drtivé většině jedná o spokojené klienty, kteří nám poskytují zpětnou vazbu a s ostatními sledujícími se dělí o zkušenost. Účty, které nás tímto způsobem na síti zcela zdarma a dobrovolně zviditelňují, mají stovky, tisíce, někdy desetitisíce sledujících a dosah takovýchto stories tedy rozhodně není zanedbatelný. Navíc je vidět, že je baví s námi tímto způsobem komunikovat a být kreativní, tím jsme zase o něco blíž hlavně mladší cílové skupině. A nám pak stačí už jen tyhle příběhy přidat do vlastních Insta Stories, protože jsme právě získali autentický obsah vytvořený spokojeným zákazníkem. Co si víc přát? Kolik se na základě těchto doporučení uskuteční nákupů, to změřit nelze, ale nejde přece jenom o nákupy. Krásnou koláž s poděkováním za balíček ke stipendiu vytvořila třeba jedna studentka farmacie. Už jen z hlediska obrazu našich lékáren je takové sdílení k nezaplacení. Naši konkurenti kouzlo Insta Stories zatím zjevně neobjevili, a tak je Dr.Max zase v něčem napřed. Je fajn vidět, že se Dr.Max ani v nekonečném virtuálním prostoru neztrácí. A za to, že nás spokojení zákazníci označují prakticky denně, patří velký dík především lékárnám! ¤ text: Petra Horáková foto: archiv redakce Odkaz „@drmaxlekarna“ ve stories cizích autorů šíří naše dobré jméno.