28 Partnerství Dr.Max autor: redakce, foto: Kamila Hrubešová a archiv redakce Dr.Max jako partner Melanomového stanu – úspěšná premiéra VÍCE FOTO V GALERII Zástup lidí na brněnském Náměstí svobody… Praha, Brno a Ostrava už Stan proti melanomu znají z minulých let, ale lékárny Dr.Max byly jeho generálním partnerem vůbec poprvé, a o to víc potěší, že ještě nikdy v historii v něm nevyhledalo vyšetření tolik lidí. Letos jich dorazily čtyři tisícovky. Bylo při tom zjištěno bezmála 40 melanomů a téměř 60 bazaliomů a spinaliomů. Kožní melanom je jedním z nejzávažnějších nádorových onemocnění. Při včasném záchytu se dá ale léčit dobře. Proč se letos logo Dr.Max na stanu proti melanomu objevilo? Na to odpověděl MUDr. Gabriel Pallay, CSc., manažer odborného rozvoje. Dr.Max dlouhodobě podporuje oblast dermatologie. Proč jste si z mnoha zdravotních oblastí vybrali právě tuto? Můžu jmenovat tři důvody. Za prvé je kůže největší orgán lidského těla. Za druhé se mění prostředí, ve kterém žijeme, přičemž kůže je jedním z prvních nárazníků, které reagují na fyzikální a chemické vlivy zevního prostředí a regulují je. Za třetí je to stárnutí populace. Dříve lidé umírali v podstatně mladším věku, a proto řada kožních nemocí nestihla vzniknout nebo se nestihla rozvinout do tak pokročilých stádii jako dnes. Dnes jsou častější a můžeme předpokládat, že v budoucnu jich bude ještě víc. Dr.Max byl generálním partnerem Dnů proti melanomu. Jak proběhly? Příprava i realizace byly vynikající, těch 10 let zkušeností je opravdu vidět. Ve stanu proti melanomu bylo vyšetřeno o 15 procent víc lidí než vloni. Zachyceno bylo okolo stovky zhoubných nádorů, přitom melanomů dokonce dvakrát více než před rokem. Tato čísla dokazují, že takové partnerství dává smysl. Mnoha lidem jsme – v pozitivním slova smyslu – zásadně vstoupili do života. Dozvěděli se o svém stavu dříve, než mohlo dojít ke komplikacím. Jak jsou na tom Češi se zájmem o prevenci vzniku rakoviny kůže? Budete i v příštích letech podporovat Dny proti melanomu? Nejsem epidemiolog, abych dokázal objektivně posoudit rozdíl například mezi zájmem Čechů a Slováků o prevenci. Když jsem ale viděl zástupy lidí čekající na vyšetření ve stanu, řekl bych, že zájem je enormní. Proto u Dr.Max chceme s podporou boje proti melanomu i nadále pokračovat a v našich lékárnách chceme pomáhat s účinnou prevencí melanomu co největšímu počtu svých klientů. Kampaň ke Dnům proti melanomu proběhla i v lékárnách. Co obnášela? Ve všech našich lékárnách běžel na displejích spot upozorňující na nebezpečí melanomu a své klienty jsme touto cestou na možnost vyšetření ve Stanu proti melanomu upozornili. Oslovili jsme i dalších 800 tisíc lidí v celé ČR v rámci klientského programu, a melanomu jsme věnovali prostor také v našem pravidelném letáku. Jeho prostřednictvím oslovujeme zhruba 2,5 milionu lidí. Přímo ve stanu dostali návštěvníci leták představující fotoprotekční produkty, které si v lékárnách Dr.Max mohli vyzvednout se speciální slevou. V našich lékárnách zřizujeme novou generaci dermokoutků. Jsou důležité i v souvislosti se zmíněnými aktivitami? Dermatologické produkty jsou běžnou součástí lékárenské nabídky, lékárny Dr.Max nevyjímaje. Ve svých vybraných lékárnách teď zřizujeme oddělené dermokoutky, které napříč celou sítí nabídnou kromě širokého výběru produktů i odborné poradenství speciálně proškoleného personálu. Dáváme tím najevo, že kůže a dermatologie je pro Dr.Max velké téma. ¤ Profesor Petr Arenberger, duchovní otec projektu.