11 Pracovní oblečení Pracovní oblečení – průzkum a kroky ke zlepšení Po dvou letech už se v našich lékárnách stalo jednotné firemní oblečení v několika variantách i střihu samozřejmostí. To, jak jsou zaměstnanci spokojeni s jeho servisem a kvalitou, zjišťoval dotazníkový průzkum. Zúčastnilo se ho 853 lidí a všem za to patří dík. Ve výsledcích převažuje spokojenost, ačkoli vždycky je co zlepšovat. Připomínky, které z průzkumu rovněž vzešly, se momentálně řeší s dodavatelskou firmou Lindström. Jak průzkum dopadl konkrétně? A co z něj vzejde? Odpovědi přináší následující text. Téměř 70 % dotázaných vyjádřilo spokojenost se současným systémem péče o oblečení. Se svozem prádla je spokojených dokonce 90 %. Nejvíce komentářů zaznělo směrem k častějšímu svozu oblečení. Nejčastější důvod? Někdy nestačí počet kusů oblečení, které máte k dispozici. Zvýšení frekvence závozu bylo po konzultaci s dodavatelem vyhodnoceno jako nejefektivnější a měnit ho nebudeme. Nicméně se zaměříme na zlepšení komfortu zvýšením celkového počtu kusů oblečení. Dalším častým komentářem byl pozdní závoz oblečení, obzvlášť pro nové kolegy, kteří ve výjimečných případech čekali i dva měsíce. Takový stav není možné přijmout a do budoucna budeme usilovat o to, aby se tato doba zkrátila na maximálně dva týdny. Opět téměř 70 % dotázaných je spokojeno s kvalitou praní. Vyskytly se ovšem i připomínky k tomu, že oděvy mění barvu, že po roce vypadá oblečení jinak než na začátku. Je fakt, že používané oblečení vypadá jinak než nové, ale to je přirozené. Způsob praní, který firma Lindström praktikuje, je na špičkové úrovni a vyprané kusy absolvují přísnou výstupní kontrolu. I přes to se může stát, že není všechno v pořádku, a pak je nutná okamžitá reklamace. Na jejím základě společnost Lindström zabezpečí nápravu (odstranění skvrn, opravu, výměnu). Zaměstnanci by měli péči o oblečení včetně praní nechat výhradně na poskytovateli, protože kombinace profesionálního praní a praní v domácích podmínkách může způsobit na oděvech nevratné nežádoucí změny. Bezmála tři čtvrtiny dotázaných považuje současné oděvy za pohodlné, občas jsou výhrady k estetice. Komentáře uvedené u této otázky se týkaly zejména zmuchlaného prádla jako důsledku jeho převážení v pytlích. Je bohužel častá praxe, že prádlo takto kvůli nedostatku místa zůstává i v některých lékárnách, kde se s pytli manipuluje, přemisťují se z místa na místo, což se na vzhledu musí projevit. Je fakt, že se oblečení nežehlí – při rozsahu naší sítě to není a ani do budoucna nebude možné. Lze do určité míry změnit způsob přepravy a skladování oděvů v lékárně – v prvním případě výměnou pytlů za plastové boxy, v druhém umístěním speciálních šatních skříněk. Momentálně se tyto změny testují. Plusy a minusy Je potěšitelné, že víc než 80 % dotázaných si chválí komunikaci se společností Lindström. Samozřejmě je ale stále prostor pro zlepšování služeb. Pracuje se například na tom, aby byla posílena operátorská linka, aby fungovala i o svátcích a, aby se potřeby Dr.Max dařilo vyřizovat obratem. Naopak nejnižší spokojenost panuje u počtu přidělených kusů (jen něco přes 40 %) a u aktuálního počtu modelů (něco přes polovinu). Do budoucna se počet kusů oblečení na základě připomínek zvýší a s dodavatelem už začala jednání o rozšíření kolekce i možnosti individuálního nákupu oblečení. Četné komentáře zároveň obsahovaly připomínky k materiálu (potřeba lehčích modelů), jeho chování (srážení triček) a přizpůsobování kolekce objektivním potřebám (těhotenské oblečení). Všem připomínkám je věnována maximální pozornost. Už dnes je možné říci, že se podařilo najít vhodné alternativy řešení. ¤ Způsob praní, který firma Lindström praktikuje, je na špičkové úrovni a vyprané kusy absolvují přísnou výstupní kontrolu. kontakt na dotazy týkající se oblečení: Dr.Max: Hana Treglerová treglerova@drmax.cz Tel.: 541420182 Lindstöm: Zákaznický servis Jitka Filipová jitka.filipova@ lindstrom.cz Tel.: 311600406 Pohled do skladu v Rudné.